İran Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, ABD ile sağlanan mutabakatı ‘gurur verici’ olarak değerlendirdi. Nihai anlaşmanın henüz şekillenmediğini belirtti.
İran Cumhurbaşkanı Mesud Pezeşkiyan, ABD ve İran arasında varılan mutabakata ilişkin sanal medya hesabından açıklamalarda bulundu. Pezeşkiyan, İran Ulusal Güvenlik Yüksek Konseyi üyelerinin büyük çoğunluğunun desteklediği bu mutabakatın, tüm hükümleri doğru uygulanırsa ‘ülke için gurur verici bir belge’ olabileceğini belirtti.
Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, mutabakatın sağlanması amacıyla yoğun görüşmeler gerçekleştirdiklerini aktardı. Bu süreçte Ulusal Güvenlik Yüksek Konseyi’nin geniş katılımıyla mutabakat zaptına destek sağlandığını vurguladı.
Pezeşkiyan, mutabakatta emeği geçen İran Meclis ve Müzakere Heyeti Başkanı Muhammed Bakır Kalibaf ile Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi’ye teşekkürlerini iletti. Varılan hususların, savaşın durdurulması ve müzakere sürecinin başlatılması noktasında önemli bir adım teşkil ettiğini ifade etti.
Ancak Cumhurbaşkanı Pezeşkiyan, nihai anlaşmanın henüz tam olarak şekillenmediğini de sözlerine ekledi. Bu açıklama, mutabakat sürecinin devam ettiğini ve nihai kararların henüz alınmadığını ortaya koydu.
Reklam & İşbirliği : [email protected]